Thursday, March 18, 2010

saat saat itu..

saat-saat di mana saya ingin menulis,tp masa memang tidak mengizinkan. saat saya mahu call nenek saya or mommy saya..ada sahaja yang panggil utk buat kerja..langsung terlupa utk buat call itu..nampak gaya memang sibuk,tp sebenarnya saya yang tak pandai cari masa or susun masa..tambah2 dengan penyakit asyik terlupa..dan kadang-kala short term memory lagi..arrghh..tp harus jadi lebih baik dari hari-hari sebelumnya bukan? aper yang aku nak buat utk perbaiki kehidupan sehari2..saya dah agak kurang memperbaiki ilmu agama especially..takok tu ajaa..ilmu keibuan,hhmm..dah hampir buntu nak suruh anak ada selera makan yang betul..keisterian..kebuntuan nak masak benda2 best selain masak lauk&nasik..w/pun kekadang byk juga la cipta resepi sendiri a.k.a hentam koromo (tp jadik sedap juga..ahakkss)..

sekarang kununnya nak reduce weight..arrghh..baru satu kilo turun!hahahaha..more effort needed..nnt baru senang nak pregnen balik...why??ader laa..hehehhe...my target?cita2 tinggi tp....effort tak cukup aaa...perlu kaa saya amik supporting stuff,mcm the slimming drinks and etc? Tp hari tu pergi doktor,sebab tangan banyak gatal berair lepas balik UK..cerita la mcm2,then terbukak la cerita nak kurus..dia advice kalu nak, boleh amik r:eductil utk kurus..pastu saya agree la..mahal okey..pastu balik g:oogle la..aper cerita r:eductil nih..bannyaakk side effect nyer..!including bleh kena s:trok and h:eart attack!(i think if take for long term kot) giler ke aper..byk juga website yang hentam produk nih, UK dah tarik balik from shelf..m:alaysia?i dont know la..kena pi check ni.tp i think berkesan la kot..drug effect kan kejap jer bleh nampak hasil..just to be safe,so saya pulangkan la balik produk ni..(dengan prejudisnyer..hahaha)..nasib tak buka kotaknya lagi..duit refund nyer ntah zaman bila plak nak dpt..so, nak cuba produk lain..supplement drinks or something..tgk la mcm mana berjaya turun berat tak..hehee.

nak selit cerita pasal gegirl krentoz..my gegirl dah nanyi lagu twinkle2 little star...buai laju2..tp bila tang "sekuntum bunga cina"..dia tak sebut tuh, tp dia repeat balik "sampai kokok(pokok) sena"...so jadinya "...ape dalam baju, sampai kokok sena..."hahahha..asyik tergelak besar jer bila dia nyanyi laju buat laju2..sambil tepuk2 tangan..itu la pengubat duka..dia dah pandai baca doa makan walaupun bunyi samar2 ajer..jadi la..bukan mommy dia ajar..cikgu sekolah ajar.bagus alhamdulillah. dia dah nyanyi "ABC" dan sebut "1-12".. papaya=papayam (hahahaha)..nizam=nisam (hahahha juga setiap kali di panggil bapak dia)...sharina (mcm intonasi c:ina pelat BM)....dan ada la beberapa binatang lain..yang latest dolphine.
pegi mana2 sekarang statement nih je la saya dengar "cantiknya rambut dia..original ker?, ikut rambut u ek..?" hehehhe..tima kasih..tp bukan ikut rambut saya..and yes its original..aper ke halnyer nak bawak gi salon?hahahha..baik buat rambut saya!

No comments: